©2020 Copyright M. Dalbret
Webmaster Brigitte Kieffer
Artista baten eboluzioa izoztua ez deno bere garapena bi modutan ikus daiteke : erakusketa publikoen bitartez edo Interneten bidez, azken modu hau nahiko berria izanki.
 
Lehen kasuan, erakusketa publikoarena, jakina hantatze nahiz hedabideen oihartzunaren arabera gehienetan emaitza menturazkoa da.
 
Nire kasuan, batez ere numerikoaren garaiarengatik, bigarren aukera seguruz egokiena da.
 
MARGOLARITZA eta ZIZELKARITZA
 
Denbora pasa eta era edo estilo kopuruak etengabeko emendioa du. Horrengatik ibilbide artistiko bat zein eta nolakoa den zehazteko ariketa nahiko zaila baten atzinean gaude. Ororentzako hitza erabiliz, adibidez figuratiboa, abstraktua, surrealista, edota garaikide eta berria denean, horri buruzko hizkuntza garaturik ez baita oraindik.
 
Aurkezpen testu honen helburua da, ahal den bezainbat hitz gutxitan bide batzuen proposamen moldatuz, nire egitasmo pikturalaren egitura ulertua izan dadin. Horretarako, 2013eko urtearen bukaeratik 2018eko udan arte, nola nire obra ardatz baten inguruan garatua izan den, horretaz hasia izan zen aurreko hamarkadan segidaren nabarmena.
 
Nolabait harrigarria izan arren nire analisiari indarra emateko ustekabeko topaketa batik dator, hala nola Frantziaren hegoaldean dauden bi harpe famatuetan paleolitiko freskoekiko topaketaz, Chauvet eta Lascaux izenekoak.
Horien karietara benetako ezagutaraztearen bat izan zitzaidan, euren obrak eraikitzeko bertako artisten teknika ni neuk erabiltzen dutanaren antzekoa zena konturatu nintzelarik. Margo edo fresko batzuetan, ustez euren lana hasteko, suharri baten bidez zizelkaturiko marra nabarmen ageri zen, gero zentsu eta bolumen emateko kolorea hedatua zen nahiz eta itzultzean marra zizelkatuak berriz eginak izan.
 
Nire sortzeei gagokienez hastapenean azala freskoaren gainean marra zabal paraleloak eta besteriko meheak grabatzen ditut, gero hasten naiz margotzen baina noizbehinka burdinezko punta luze batez itzultzen naiz marra zizelkatuak egiten, lanaren beharraren arabera.
Orduan ageri da printzipioz nire lanaren eta garai gibelatu horiekiko konparaketa antza dutela. Baina kontuz zeren eta antza baino besterik ez dutelako. Halere espero dut ulergarria izango dela hala nola ikusita nire baitan, demagun, irudipen baliogarri bat sentitzen dutalako !
 
Lanaren zati zizelkatuari buruz, nire kasuan azpimarratzekoa, bat bateko edo beheralakotasun ekintza dela. Berezkotasun edo sentimen instintiboarekiko zerikusirik ez da. Ezaugarri nagusia da jestearen abiadura, beraz, jatorrizko kemena da erreferentzi analogikorik edota figuratiborik gabe. Hori dela eta lanaren eraikuntzan ekintza honek funtsezko edo oinarrizko zentsua obrari ematen dio. Obraz obra, nabarmentzen da garrantzitsua zer den baita zer den ez atxikitzera ere. Horrengatik ondorioz nire begien azpian ageri dena ustegabekoa da. Erraten ahal da lana jarraitzeko aukeraz gainezka nagola erreferentziarik edo eredurik gabekoak baitira.
 
Horrelako moduan miraila txikien erepikapenaren aurrean buruari galdera nagusia da noiz arte sorkuntzak ez idortzen segituko ote du ? Haatik ustekabetasun honek sortzaileari bere sortzeko gaitasuna adierazten dio adierazgarria. Ez da gutxi !
 
Bisitariei berriak diren hirurogei margo irudi zerrenda kronologiko bat proposatzen diet. Haien neurriak ez dira zehaztuak; halere aipatzen ahal da txikienak 20x30 zmkoak direla, handienak 70x100 zmkoak. Sistematikoki, zati zizelkatuez gain, akrilikozko koloregai espraigailuekin nahasturik hedatua edo lainoztatua azalaren gainean dira.
 
Mikel Dalbret.
Ziburun, 2020 01 07.
HARREMAN
HARRERA
EU
EN
FR
BIO
BERRIAK
OBRA BERRIAK
Mikel Dalbret